Wednesday, November 13, 2013

"Sekilas ikan di air, saya tahu jantan betinanya".

Beberapa bulan sebelum B'day Papa
Kami pergi satu kedai menjualan barangan kulit.
si Papa belek belek pas tu belek lagi
Rasanya si papa nak beli kot.
Then aku terus cakap, kalau awak suka, tunggu la b'day nanti
saya belikan ok.


Beberapa Minggu sebelum B'day Papa

Eh papa, ada restaurant baru le kat sini
mcm best je, siap ada western lagi
nanti B'day papa ibu bajer makan kat sini K.


Beberapa minit sebelum B'day papa
kami kat kampung, then mata ni seperti ada gam. nak tido je
dah tak boleh nak tunggu, kami anak beranak terus zzzzz...
dah hampir kul 12.00 mlm, si papa pulak keluar gi nonton bola kat kedai mamak
balik pukul berapa pun tak tau, sedarnya dah subuh.
Still tak wish, just cakap kat Naiim eh hari ni B'day papa.
tu je..


Di hari B'day Papa

aku balik kerja mcm biasa, pas tu terus ke dapur utk masak dinner
then suh je si papa keluar beli apa yg patut utk di masak utk dinner
sekali papa balik  bawa bihun tomyam, dia terus je makan
hiksss... saja la aku nyakat papa kejap kan..
selalu je usik bila time b'day aku.
mesti papa ingat, mana la janji ibu, nak beli hadiah le nak ajak keluar makan le
then si Naiim balik dari main terus je request nak solat Magrib kat Masjid
Aku pun ckp, tak yah le, solat kat umah, nanti nak keluar makan kat luar
hari ni kan B'day papa
Naiim tanya papa, betul ke papa kita nak pi makan kat luar?
then papa ckp " Betullah"
uits... suke le tu suke le tu...saja je kan tak mo tunjuk excited

Then kami pun pergilah dinner kat luar kat tempat yg aku janjikan tu ( nanti citer)
Balik je, hujan lebat pulak
so, papa tanya nak ke mana lepas ni.
eh papa ni.. balik je lah.. dengan hujan lebat gini nak meroyan ke mana lagi
esok pulak si Naiim ni sekolah.
benornya, kalau tak hujan, nak je kami lepak lepak ambik angin pantai
sampai jalan berpegangan tangan anak.

bila tengok si papa mcm tak mo dah drive balik je
so, aku decide utk kami terjah kedai barangan kulit tu
nak belikan hadiah seperti yg di janji.
benornya boleh aje aku belikan, tapi takut pulak papa nak design yg lain, yg lebih sesuai dengan jiwanya.
bila aku ckp gitu je, berdesup papa drive ke sana tau.
ooo..papa tunggu hadiah ek.
manja tau papa ni.

Tapi.... sian si papa, kedai tu dah tutup.
dah pukul 10.00, sure la kedai tu tutup kan
so..delay la hadiah papa. tunggu hujung minggu la utk fullfill kan kan..



Si Naiim pulak, bila aku ckp nak belikan hadiah special utk papa
terus dia cakap yg dia ada plan paling best
tapi ibulah kena tolong dia . tolong sangat sangat katanya.

" Boleh tak, nanti Ibu belikan kek yang besarrrrrrrr"?
ish..papa tak suka kek buat apa belikan kek besar besar.
Dak aih.. bukan untuk papa..
Nantilah bila B'day Naiim, ibu tolonglah beli kek yang besar
kawan kawan Naiim ramai takut tak cukup.
Cehhhhhhhhh... kedu aku seketika, mati matilah aku ingatkan mintak tolong aku nak surprise
kan si Papa, ghupernya jeles ibu nak belikan papa hadiah
so, dia pun nak ambik port jugaklah.
bertuah punya anak!!!.



Note:macam mana liuk lentuk suami si isteri tetap faham kan.

 

9 comments:

  1. yup betul tu T.. xpelah lupa sekejap yg penting niat tu dah ada kan hehehe

    ReplyDelete
  2. suami.. mulut cakap takpe.. hati nakk.. nak... hadiah.. hehehehe

    ReplyDelete
  3. xsabar nak tahu uols celebrate kt mn ritu
    hb en. wan smoga pjg umo dimurahkan rezeki bahagia bersama keluarga tersyg..smoga Allah memberkati kamu dan mendapat keberkatan dan kebaikan dunia akhirat

    ReplyDelete
  4. hahaha..naiim dah plan nak wat camana masa besday dia pulak...

    ReplyDelete
  5. Lelaki kn x suke sngt nak nunjuk2 kemanjaannye.

    ReplyDelete
  6. Hohohoh sakit perut I gelak, sinopsis birthday celebration yang sangat romatik la u all ni. Ada hati tu nak jalan2 pegang tangan, terpaksa la anakkan. :p

    Si Naiim ni pun satu, saspen I tunggu apa plan dia untuk papanya kan, rupernyer... hahaha lawok la.

    ReplyDelete