Tuesday, November 12, 2013

Sedikit Pun Jadilah

Ingat tak korang tentang my entry "Langkawi-Jangan Pergi Idaman Suri"
 bila aku terbaca satu komen dari Anonymous 
terdetik di hati untuk buat entry ni.


sebenarnya dalam entry aku tu, aku cuma nak bagitau
yang ada org larang aku dari pergi ke Idaman Suri tu.
dan aku bagi tau kenapa dia melarang aku ke sana.
itu aje.. entry aku bukanlah bertujuan menghasut orang lain 
agar turut serta memboikot idaman suri tu.
Maaflah kalau entry ni di salahtafsirkan oleh pengomen.

Pengomen meminta aku check semula barangan yg aku ada sekarang ni
di rumah dan juga di badan kan..
Ya.. aku akui tak semua barang yang aku ada tu buatan org islam

Tapi... kalau dalam banyak banyak barangan yg aku guna 5%-10% darinya
adalah barangn keluaran islam, aku sangat sangat berbangga
dan bersyukar.
Tak dapat nak sumbangkan semua, sedikit pun jadilah.
sekurang kurangnya kita berusaha ke arah itu.
sekecil kecil sumbangan aku ke arah ekonomi islam 
Allah memberi ganjaran sebesar besar gunung.

percaya atau tidak pasaraya yang besar dan pemiliknya bukan beragama islam
dorang bayar cukai dan sebahagian dari cukai tersebut
juga di gunakan kerajaan untuk membina Masjid.


 then baca lah komen dari mereka yang tinggal di Langkawi
Bukan aku sorang je yang kata demikian
tap si Sya Kifli ni jugak.

Yang pastinya, memang ada kuil di dalam bangunan Idaman Suri tu kan..
kalau dah terang kenapa nak bersuluh lagi.



psssttttt... bos aku tu bukan org islam tau, tapi banyak jugak sumbangan yang dia berikan kat aku
hahaha.. itu leh tak kira sumbangan org bukan islam tuk orang islam?
hiksss...
 
 
 
Note: Aku hanya berjihad.



7 comments:

  1. Btl jgak kata2 T tu. Trpulanglh pada individu yg trlibat utk menerimanya.

    ReplyDelete
  2. Topik gini mmg tak habis kalau nak debat, kita buat la setakat mampu kan.

    ReplyDelete
  3. Ikut pada niat kita sebagai pelanggan laa...
    Kalo kita niat sbb nak membeli barang dgn harga menjimatkan disebabkan bajet utk keluarga...xde masalah melainkan barang yg kita beli tu adalah barang yg dilarang dalam islam.
    Mcm akak...nak beli apa2 pun...akan utamakan produk keluaran bumiputera Islam dulu. Kalo takde baru cari produk syarikat lain yg dijamin halal.
    Mcm kes idaman suri ni...mmg akak suka membeli kat sini lagi kalo melibatkan perkakasan dapur ni. Tp dalam masa yg sama...akak jugak berbelanja lebih dari itu di Haji Ismail Grup apabila membeli cokelat...huhu...

    ReplyDelete
  4. benda2 macam ni susah nak cakaplah kalau nk didebat mmg x habis 10 hari 10 malam

    ReplyDelete
  5. tak taw plak ada idaman suri kat langkawi..

    ReplyDelete
  6. setuju gak ngan komen kwn yang tu... kdg2 pendapat org lain tak sama ngan kita...

    ReplyDelete