Wednesday, April 11, 2012

My car become a school bus

Ini ceriter kelmarin, Tapi tak sempat nak wat N3. Banyak sangat N3 Aku kelmarin neih.

pagi semalam hujan turun dengan lebatnya mencurah curah di kawasan
perumahan aku.
Tetiba Mak sitter Amirul call ckp yg anak anak dia sedang bersiap
jgn hantar Amirul lagi, tungu... tunggu...

Hujan tak mo berhenti gak walaupun dah 7:30 pagi. Nak tak nak husband terpaksa redah jugak la. Sib baik guna payung besar.( payung Golf) aku panggil. muatla utk saiz anak aku & my hubby.

Dari corridor rumah aku tengok je anak aku melangkah ke parking lot.
tetiba aku nampak Mak Sitter dok keriau keriau panggil nama aku
ish.. nape la pulak, ada masalah ka. Then dia ckp

cucu Mak yam tu pun nak tumpang pergi sekolah sama
sebab hujan lebat, abah dia tak leh pergi hantar ngan motor.
aku pun keriau kat husband dari atas ti inform.

ha.. penuh keta aku ngan budak budak sekolah. ngan anak aku, anak anak mak sitter tambah plak cucu jiran. meriah tul.

tetiba rasa mcm best ar hidup bermasyarakat ni.

2 comments:

  1. umah dgn pengasuh dekat sgt rupa2nya, ye..hehe..
    Akak pun penah merasa mcm tu. Wlpn anak2 jiran tak sekolah sama ngan anak akak tp tlg hantarkan sekali-sekala apasalahnya..jiran tetangga mesti tolong menolong, hehe..

    ReplyDelete
  2. mesti meriah satu keter dgn kanak2.. hihihi

    ReplyDelete