Monday, June 25, 2012

Kerabu Seylom dengan Kerang

sebut tentang kerabu, memang fevret my husband
biasanya, hubby akan beli kerang, then dia cuci dan rebus
pas tu dia kopek lek lok dan simpan kat dalam fridge

oleh kerana aku balik kerja pun lewatkan, 
jadi tak yah le susah susah kopek kerang tuk wat kerabu

actually hubby pun pandai wat kerabu
tapi, mungkin dia suka aku yang buat.
kalau hubby buat , dia suka potong cili, tapi aku suka tumbuk sampai lumat

bahan bahannya simple je
semangkuk kerang
seikat daun seylom
bawang
kerisik 
garam secukup rasa
cili , belacan & asam limau

 dah gaul semuanya
jgn lupa perahkan sedikit asam limau

ha.. dah boleh makan

note:- my hubby kan, dia suka kerabu tomato, kerabu taugey dengan perut/limpa, kerabu beyka
suka ratah gitu je.

10 comments:

  1. nampak sedap but kerang tu x brp nak gemarlah!

    ReplyDelete
  2. feveret gak nie...segala mak nenek kera+abu..ekekekek..:-)

    ReplyDelete
  3. wow sedap lah kerabu ni mengancam akak sukaaaaaaaaaaaa hee

    ReplyDelete
  4. Waa sedapnyaa T.. sgt laa menyelerakan.. :)

    ReplyDelete
  5. eB pn kalo krabu suker ratah jerk. x ksh la krabu pe pn. sdp oooo... tapi kalo mkn ngan nsik cam x leh plk :)

    ReplyDelete
  6. aku mmg hantu kerabu
    ratah cam tu pun mmg enak
    tp byk2 kerabu..kerabu perut kaki ayam aku x mkn hahahaha

    ReplyDelete
  7. selalu kerabu2 ni beli je sikit utk sy sorang..my hubby tak suka sgt..so, kalau buat sy sorg pulak nak habiskan jenuh la.. :p

    meriahnya kerabu homemade wantie ni.. :) kecus air liur...

    ReplyDelete
  8. suka gak kerabu..sedapnya ..terliur kty.

    ReplyDelete