Thursday, August 30, 2012

Hilangkan tompok putih di muka

29/08/2012 saluran Mutiara FM telah menyiarkan petua yang amat berguna dari
Ustaz Abdullah Mahmud. ( ustaz lah)

Hari ini ada callers yang tanya tentang masalah anak gadisnya yg mempunyai tompok tompok putih
mcm fungus di bahagian lidah dan bibir.
derngan kata lain jadi sopak kat dalam mulut & sekitar bibir

photo google
Inilah petuanya:-

ambil pucuk inai muda kemudian kunyah sahaja. bila dah jadi hampas, luah
Ambil pula daun inai yang tua, tumbuk hingga halus kemudian dicampr dengan minyak zaitun
dan letakkan di bahagian yang tompok tompok putih tu.

kata Ustaz  lah lagi. daun inai ni bertindak sebagai agen penyejuk
amalkanlah. Insya Allah dengan izin Allah akan terubat fungus kat muka tu.


sebenarnya bukan itu saja banyak jugak khasiat daun inai ni yer.

kalau nak tahu khasiat daun inai yang the best ni
sila melayar di SINI.


selamat beramal........


4 comments:

  1. INAI ni mmg byk khasiat die kan kan.
    MINYAK ZAITUN pun same gak kan..






    slm lebaran,
    cik ana

    ReplyDelete