Thursday, December 6, 2012

Percaya ke? -UFO Muncul pada hari Kiamat

21 Desember 2012 dalam kalender kuno bangsa Maya akan terjadi kiamat 
erk... betul ke ni?saja le tu nak buat gempak.. nak pesongkan akidah ke hape ni?
nak pulak 21/12/2012 tu jatuh pada hari jumaat.

Ada jugak menonton dalam documentari, dok citer ttg kalender maya ni
dorang dok ckp ada kaitan dengan makluk UFO la mcm mcm..
Tapi kita kan orang islam
harus percaya pada apa yg tertulis di dalam Al quran
betul tak?
  
Arkeolog berhasil menemukan kalender suku Maya di sebuah kota tua zaman Maya yang telah runtuh, berlokasi di hutan hujan tropis Guatemala.-sumber




dan baru baru ini di gemparkan pulak dengan satu cerita
"UFO akan muncul di gunung Pic De Bugarach, selatan Perancis.
  
yang pastinya, kenapa UFO nak turun pada hari kiamat?
dia nak buat apa? ooo.. nak menyelamatkan org yg caya kat dia le..
lebih lanjut di sini

hmm... dalam al quran tak sebut pun. jadi tak yah caya ok.


* my hubby pun ada ckp, kekadang apa yang  di siarkan dalam documentari tu bukannya betul pun. apa yang dorang ckp tu berdasarkan andaian dorang sendiri *
kita pun boleh buat andaian. tu semua.

contog terbaik ialah ttg Dinosaur tu, ntah ntah tu le cicak atau buaya zaman dulu
sebab manusia zaman dulu kat semuanya bersaiz besar, jadi binatangnya pun besar besar le.



Note: Percaya kepada hari kiamat adalah salah satu rukun Iman, tapi percaya kepada UFO akan muncul di hari kiamat memang tak de dalam ajaran kita.

4 comments:

  1. Hanya Tuhan je yang mengetahui bila tiba hari kiamat tu.... utk kita semua...sentiasala beramal sementara pintu taubat masih terbuka...

    ReplyDelete
  2. tu lah..macam2 andaian yang dibuat sekarang..kadang2 macam tak logik je

    ReplyDelete
  3. yela...mmg takleh nak pergaya sgt pun...andaian semata2

    ReplyDelete