Saturday, April 13, 2013

Banglo Mawi ada Makhluk Halus/Bunian

Mungkin ada yang tidak kena apabila rumah kita berkali kali di masuki pencuri
ada la mula nak kaitkan dengan tahyul, kekonon rumah tu ada makhluk halus le
ada bunian le..mcm mcm lagi.
 
Kali ni, Banglo Milik penyanyi MAWI di pecah masuk lagi
yang lawaknya tu, rumahnya di pecah masuk sekitar Jam 2.30 petang
Pada masa kejadian beliau tiada di rumah kerana berada di Sarawak
Manakala Eikin pulak keluar kerana ada urusan perniagaan

Yang ada di rumah cuma ibu mertuanya, adik iparntya  dan anaknya, Cahaya Malaika.
tapi dorang tidak di apa apakan.

Pencuri tu pulak adalah warga Indonesia dan juga seorang buruh binaan yang bekerja
di rumah Jirannya yang di baik pulih.

“Nak cakap dia tipu pun saya tak pasti sebab dia lakukan hal itu (rompakan) pada siang hari. Rasanya kalau nak merompak orang akan pilih waktu sunyi atau malam hari. Tapi saya tak pasti, namun apa yang penting keluarga saya selamat,” ujar Mawi.

Yang bestnya tu , Buruh Indonesia tu cakap dia merompak masuk Mawi kerana di panggil oleh Makhluk halus ataupun Bunian. Sebab tu la dia pecah masuk rumah Mawi ni.
Dah orang panggil dia pun datang le.

Eh.. ini alasan perompak bila tertangkap ke?
macam tak logik kan..
Tapi pelik pulak sebab dia merompak di siang hari. 

Bagaimanapun, penyelia warga Indonesia itu snaggup membayar gantirugi.



7 comments:

  1. baknrap mawi asyik kna rompak je

    ReplyDelete
  2. uik...biaq betik....mcm bohong je cite perompak tuh!
    Ramai lak prompak yg minat msuk umah mawi nih..tp alhmdulillah sbb kluarga dia semua slamat

    ReplyDelete
  3. pelik2....tp yg penting nyawa slmt.

    ReplyDelete