Wednesday, May 8, 2013

Beruntungnya Jadi Wantie

Hari ni sejak pagi ada appointment ngan Pegawai Socso
Pas tu, dating ngan beberapa orang customer yang sangat sporting
sekali je aku explain tentang company prosuder terus faham.
senang kerja aku.

Dalam pukul 2.45 cam tu aku kena gerak pergi Bank, TM, Pos office
sebab ada hal dan sekalilalu aku nak bayar bil bil mana yang patut.

sampai je kat TM, tension bebenor aku bila Machine is
"Temporary Out of Service"
terpaksalah aku ambil number dan tercongok kat kerusi tu
name je ada wifi. aku nak tengok e-mail pun tak boleh
adei...
 
then, ada la 2 orang lelaki dia nampak kawannya yang duduk sebelah aku.
so, dorang dok borak borak sambil duk tunggu number
then lelaki yang sebelah aku tu pun tanya le number berapa? nak bayar cash ke nak bayar by cek
bayar tuk sendiri ke tuk company?

Aku ni kalau kena cara org tanya aku jawab le leklok
kita kan rakyat Malaysia
aku nampak dia pakai baju Uniform IJM
sure la dia kerja kat IJM kan..kan..

"No saya lepas ni jer, maih saya tolong bayaq
tak yah la nak tunggu lama lama kan.."
alahai.. ni kira sempoi la ni. tak yah la aku tercongok kan..
pucuk di cipta ulam mendatang ko.
Masa aku tengah dok tunggu dia bayar kat kaunter tu
tetiba kawan dia cakap,(slanga Penang)  nampak pompuan muda kalau, semua nak tolong la..
Ni.. berapa banyak Apek la, Nyonya la, Achi achi dok nganga kat sini
hang tak mau nak tolong bayar.
( sila baca guna slanga Penang K) 

BTW, aku rasa beruntung hari ni sebab ada jugak insan yang nak tolong
jgn le pandang sebab aku ni pompuan dia nak tolong
mungkin sebab aku duduk kat sebelah dia, so senang la dia nak tolong
takkan le dia nak pusing satu TM tu nak tanya those nak bayar bill pass je kat dia kan..kan,,
( ini sebagai jawapan kepada kawannya yang dok usik usik tu)
**** lepas setel bill TM aku ke Library nak sambung  pinjam buku , tapi tutup la pulak
dorang ganti cuti Umum pilihanraya. Apalagi just guna drop box je la .***



Note :Allah yang gerakkan hati lelaki tadi tuk tolong aku benornyer. betul tak?

10 comments:

  1. memang beruntung sgt wantie harini hihi... kdg2 kita pun tak terduga ada org yg baik ati nak tolong kita kan...

    ReplyDelete
  2. Lelaki Malaysia memang suka tolong menolong...baik hati..hehehehehe

    ReplyDelete
  3. ye laa..
    betul laa tu...sbb dh T dok sebelah dia. Dia tlg la. Kalo T dok kat seat jauh tetiba dia dtg tanya mcm tu dan siap nk mintak tlg bayar...tu yg dinamakan 'ada udang di sebalik mee', hehe...

    ReplyDelete
  4. tanya dia nak tolong boni kacak tak??hehehehe :P

    ReplyDelete
  5. salam sis wantie
    Tirana aduka suka post ni.
    Yup ALLAH yg gerakkan hati nya

    ReplyDelete
  6. sy sokong komen kak lona haha

    ReplyDelete
  7. bagusnya ada org tlg byrkan..tk yg tggu lama2....

    jgn ada "udang di sebalik mee" sdh la kan..hehe

    ReplyDelete
  8. mmg beruntung betul tu !

    ReplyDelete