Thursday, July 25, 2013

wis wis wis..susisususi...bis..bis..bis..

Pagi ni takmo dera korang tengok juadah berbuka..
ptg nanti kalau sempat..dera lagi la..hahahaha..

Sekarang ni Aleesya dah pandai nak ngajuk ngajuk aku solat
tiap tiap kali kami solat, Aleesya mesti nak satu sejadah untuk dia
kalau aku bentang sejadah, kena bentangkan untuk dia jugak

Satu hari, dah lewat pun.. Amirul terlupa simpan sejadah
tetiba aku dengar si Aleesya ni asyik.. allahuaban..allahuaban.. banyak kali le jugak
sekali pi tengok, dia sedang sembahyang ko..
cepat cepat ambik kamera snap..

 sambil dok sujud tu.. kekonon baca doa le kan..
wis wis wis.. ( mungkin dia dengar aku baca dalam solat kot)
dengar wis wis je la kot kan..


ecewah.. rukuq la pulak.. 
sebut bis bis bis.. 
sebut susisusisusi...


dia tak pandai lagi duduk di antara dua sujud tu
so, dia duduk cenggini la... hahaha

ups.. pakai baju jer.. seluor dah kena tanggal
sebab masa berbuka tu dia tumpahkan air... 



 Note:  Eh.. ada tak telekung utk budak besar Aleesya ni?

13 comments:

  1. ada je tudung tuk budak cam alesya tu
    kat fb berlambak..hang gugel je hehehe

    alana pun sama...senyap2 dia pi solat sorg2..yg kelakar duk berdiri pas2 duduk..sujud..last tahiyat akhir..siap beri slm kiri kanan aminnnnnnnnnnn..comey baq hangggggggggggggg hahaha

    ReplyDelete
  2. gelagat anak akak macam anak buah sy hehe

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah, sejuk mata memandang.. dah boleh tempah telekung untuk aleesya..

    ReplyDelete
  4. bakal menjadi anak yg solehah dan beriman nih...comey comey..
    nanti carikan telekung untuk dia...mmg ada jual yg saiz budak2 kecik nih...bila da ada telekung sopan la sikit nengok bila dia solat tu..tak la seksi canggitu..hehehehe

    ReplyDelete
  5. Hg buat ja weh telekung tu..beli renda...aq suh kak aq buat psl klau beli utk bdk2 x worth...

    ReplyDelete
  6. ada je kak tp kn cari la telekung saiz aleesya tu

    ReplyDelete
  7. alolo.. nomeynye dia... hihihi..

    ReplyDelete
  8. alo..lo..lo..comell nya dia..
    moga jadi anak solehah ye..amin! :)

    ReplyDelete
  9. terhibur betul gan telatah anak kecil seperti ini :>

    ReplyDelete
  10. alhamdulillah..leh belikan dia telekung. ada dijual kat pasaran..

    ReplyDelete