Wednesday, September 18, 2013

Kenapa Aleesya Menangis sebegitu rupa

Masa duk tengah buat laksa tu pun Aleesya dok merengek rengek
makin lama tak merengek dah..dia terus melalak
sampai naik biol kami ni.
Memang dah nak bersiap nakkeluar pergi Umah Gieyana tuk tengok baby Najla
Tapi apa leh buat Aleesya melalak tak hengat donia.


Aku ngan hubby dah mati kutu, asyik menangis je.. sampai naik kesian kami tengok
menangis mcm time dia kena sawan tangis masa baby dodulu tu
pujuk tak makan, bila marah lagi sakan la
susu tak nak minum, nasi tak mo makan laksa tu je yg dia jamah



Aku pun ambiklah pen digital quran tu, rakam baca surah al-baqarah
dia pegang pen tu, pas tu dia diam
cuma tak mo lepaskan aku, asyik melekat je kat badan aku
sampai aku nak ke tandas pun nak ngekoq jugak..

Malam tu my abang datang umah...
Lepas magrib tu, aku terasa mcm nak buatkan air dari ayat kursi 
So, ambik semangkuk air baca ayt kursi 7 kali pas tu percik percik kat bilik dan umah semua.
lebihan tu aku letak le kat atas lemari solek bilik aku.


Bila Aleesya dah ok sikit, dia pun masuk bilik
pas tu terpandang le air tu
dia mula dok ambik air tu sapu muka, sapu badan tangan bagai
habis basah satu badan...


Amazing ..lepas tu dia dah tak nangis dah..
tak de nak buat perangai, tido molek je malam tu

ha...lega aku rasa..
dia dah kembali happy  seperti sediakala


Abang aku datang sebab dia nak pinjam keta aku kejap. Nak pergi jumpa customer
Kereta Volvo ayah tu... wat dia senak poket nak mengisi minyak!!!..



Note: Kenapa Aleesya melalak sebegitu rupa? hanya tingak tanda tanya...

12 comments:

  1. aleesya x leh bagitau lagi yer knaper dier nanges? clue skit ker? musykil gaks nih
    ps: u sht dear? (",)

    ReplyDelete
  2. tu lah masa anak2 kecil dulu pun KA pernah juga ada pengalaman macam ni anak2 nagis tanpa tau punca !

    ReplyDelete
  3. misteri betul aleesya.. syukur dia dah kebali ok..

    ReplyDelete
  4. kesian aleesya
    ntah ape yg buat dia mcm tu ek
    ermmm at least perkongsian hang ni dptlah kami praktikan..mn tau kan

    ReplyDelete
  5. Okey laa tuh Aleesya..dah back to normal.. Ciannya tak dpt laa yer nak tgk baby Gie.. tak per lain kali leh pergi.. :)

    ReplyDelete
  6. Sian kt anak hg..x smpai hati kn klau anak menangis gila2 ni..weh baby ka babay? Haha

    ReplyDelete
  7. anak yati yg Firas dulu selalu jadi camtu, bila kita bacakan ayat kursi makin kuat dia menangis, lastly mintak air penawar kat ustaz...baru ok..mang betul ada yang mengusik sbb ms nenek dia percik air yang last tu nampak smthing putih melayang keluar umah.

    ReplyDelete
  8. mmg heran kan..
    bila anak tiba2 nanges..
    kita yg kesian kt depa..
    ada la tu yg tk kena..
    alhamdulillah ok dh..
    setelah dgr ayat2 suci alquran..

    ReplyDelete
  9. Penuh tnda tnya yek...tp bdk kecik mmg senang sgt nk kna gangguan...penyembuhnyer mmg ayat kursi je la...

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah tak der la berlarutan dia lagu tu, memang pelik la kan bila anak yang tak banyak perangai tiba2 nangis macam tu sekali.

    ReplyDelete