Wednesday, October 2, 2013

Air suam kosong lebih baik dari Air kosong

Sambungan entry aku sebelum ni.

Masa aku berpantang tu, Mak aku memang tak bagi aku minum air masak sejuk
mesti nak bagi aku minum air suam.
Susah tau, dah le makan nasi dengan lada hitam tu, pas tu minum air suam, pergh.. rasa bengang telinga aku.


sekarang ni baru sedar diri, kenapa Mak aku suh minum air suam
Baru la hargai sesangat bebelan Mak aku tu.
hehehe... Maafkan Ana ye mak.



Semua sedia maklum kebaikan minum air suam. Berikut saya sertakan kebaikan meminum air suam:

1. Menguruskan badan
Berita baik bagi mereka yang sedang. Air suam tidak mengandungi kalori, gula ataupun lemak dan ini ternyata mampu mengurangkan berat badan kita.

2. Meningkatkan kesuburan
Air suam dapat menghasilkan hormon testosteron pada kaum Adam serta hormon estrogen pada kaum Hawa.

3. Melancarkan sistem pencernaan
Minum air suam dalam kuantiti lapan gelas setiap hari akan melancarkan sistem pencernaan. Ia dapat menghindarkan dari mendapat sembelit malah pembakaran kalori juga akan berjalan dengan efisien.

4. Melambatkan proses pertumbuhan zat yang menyebabkan kanser
Air suam bukan saja melambatkan pertumbuhan zat penyebab kanser malah ia juga dapat membantu mencegah penyakit hati dan ginjal.

5. Perawatan kecantikan
Kekurangan pengambilan air suam menyebabkan tubuh menghadapi kesulitan untuk menyerap air, sekaligus mengakibatkan kulit kering dan berkedut.

6. Tubuh lebih segar dan sihat
Khasiat air suam bukan sekadar untuk membersihkan tubuh saja tapi juga sebagai zat yang sangat diperlukan tubuh. Kita mungkin dapat bertahan bila tidak makan beberapa hari namun tidak mungkin dapat bertahan jika tidak minum air. Ini kerana air merupakan bahagian terbesar dalam komposisi tubuh manusia.

7. Menyihatkan jantung
Air suam juga diyakini dapat menyembuhkan penyakit jantung. Bahkan pada saat ini juga sudah banyak perubatan altenatif yang memanfaatkan penggunaan air suam.

8. Ubat kepada penyakit strok
Air suam tidak hanya digunakan untuk mengubati berbagai penyakit kulit, namun sangat efektif untuk mengubati penyakit lumpuh. Ini kerana air dapat membantu memperkuatkan kembali otot-otot dan ligamen serta melancarkan sistem peredaran darah dan sistem pernafasan.

Kredit: SINI

Wow.. penting sungguh air suam ni kan..

Dalam satu entry oleh Dr. Malinda SINI
beliau ada berbicara tentang air suam ni benornya mudah di serap oleh badan.
kerana ianya lebih dekat dengan suhu badan- patutla kalau aku minum air suam tak de nak kucil kucil bagai.

~ Mengawal keseimbangan air dan electrolyte dalam badan - mengurangkan 'gemuk air'..hihi... juga bagus utk mengawal tekanan darah
** ha sesapa yang gemuk air tu haruslah mencuba**
Sekarang ni aku dah amalkan minum air suam

Actually untukkesan penurunan berat badan yang lebih effectif melalui minuman air suam ni, 
kena perahkan sedikit jus lemon. Tapi aku tak de pun beli Lemon.
So, aku minum air suam kosong je.
Minum air suam suam suam.. lelama lidah ni dah tahan panas la pulak
minum air panas pun dah tak de rasa panas. 

 
So, yang betulnya bukannya minum air kosong tuk kurung, tapi minum air suam kosong.
tersalah tafsir pulak eden. ngeee..
yang pasti minum air suam dapat mengurangkan rasa lapar!!!

Note: Nak cari termos..nak cari termos.. Nak letak kat office ni ha..senang sikit kan.
ri, gula ataupun lemak dan ini ternyata mampu mengurangkan berat badan kita.

2. Meningkatkan kesuburan
Air suam dapat menghasilkan hormon testosteron pada kaum Adam serta hormon estrogen pada kaum Hawa.

3. Melancarkan sistem pencernaan
Minum air suam dalam kuantiti lapan gelas setiap hari akan melancarkan sistem pencernaan. Ia dapat menghindarkan dari mendapat sembelit malah pembakaran kalori juga akan berjalan dengan efisien.

4. Melambatkan proses pertumbuhan zat yang menyebabkan kanser
Air suam bukan saja melambatkan pertumbuhan zat penyebab kanser malah ia juga dapat membantu mencegah penyakit hati dan ginjal.

5. Perawatan kecantikan
Kekurangan pengambilan air suam menyebabkan tubuh menghadapi kesulitan untuk menyerap air, sekaligus mengakibatkan kulit kering dan berkedut.

6. Tubuh lebih segar dan sihat
Khasiat air suam bukan sekadar untuk membersihkan tubuh saja tapi juga sebagai zat yang sangat diperlukan tubuh. Kita mungkin dapat bertahan bila tidak makan beberapa hari namun tidak mungkin dapat bertahan jika tidak minum air. Ini kerana air merupakan bahagian terbesar dalam komposisi tubuh manusia.

7. Menyihatkan jantung
Air suam juga diyakini dapat menyembuhkan penyakit jantung. Bahkan pada saat ini juga sudah banyak perubatan altenatif yang memanfaatkan penggunaan air suam.

8. Ubat kepada penyakit strok
Air suam tidak hanya digunakan untuk mengubati berbagai penyakit kulit, namun sangat efektif untuk mengubati penyakit lumpuh. Ini kerana air dapat membantu memperkuatkan kembali otot-otot dan ligamen serta melancarkan sistem peredaran darah dan sistem pernafasan.

Kredit: Blog Sedetik waktu....Secuit masa....
 

Ulasan:

Sebagai perawat yang merawat pelbagai masalah kesihatan saya amat menyarankan pengamalan minum air suam kerana ianya sangat bagus untuk kesihatan. Selain daripada kelebihan di atas terdapat kelebihan lain yang saya dapati amat bagus untuk pesakit-pesakit yang saya rawat iaitu:

  1. Masalah tulang belakang bengkok atau Skoliosis, sakit pinggang dan sakit belakang
    Dengan mengamalkan minum air suam, masalah tulang belakang dan pinggang dapat dikurangkan kerana mereka yang mengamalkan minum air sejuk mengakibatkan tulang menjadi sangat keras dan sukar untuk dirawat. Oleh itu saya mencari jalan alternatif dengan menggunakan teknik tuaman pada masalah tersebut.
  2. Masalah sakit lutut
    Ramai orang muda mengalami masalah ACL akibat kecederaan sukan malah ada yang sudah membuat pembedahan. Tetapi tahukah anda bagi menjaga lutut untuk jangka masa panjang adalah dengan mengamalkan air suam? Fikirkanlah dan elakkan mengamalkan minum air sejuk atau ais walau dari peti sejuk.
  3. Masalah sakit-sakit badan, lenguh dan banyak angin
    Untuk mengelak dari sakit-sakit badan, lenguh dan banyak angin, anda perlulah mengamalkan minum air suam sebanyak 8 gelas setiap hari bagi memperkuatkan badan anda dalam melawan sebarang unsur yang menyebabkan penyakit. Kalau nak makan tu makanlah berpada-pada tetapi amat bahaya jika mengamalkan minum air sejuk atau ais.
- See more at: http://www.rawatanalternatif4u.com/2013/05/kelebihan-minum-air-suam.html#sthash.93FzqdAi.dpuf
Semua sedia maklum kebaikan minum air suam. Berikut saya sertakan kebaikan meminum air suam:

1. Menguruskan badan
Berita baik bagi mereka yang sedang. Air suam tidak mengandungi kalori, gula ataupun lemak dan ini ternyata mampu mengurangkan berat badan kita.

2. Meningkatkan kesuburan
Air suam dapat menghasilkan hormon testosteron pada kaum Adam serta hormon estrogen pada kaum Hawa.

3. Melancarkan sistem pencernaan
Minum air suam dalam kuantiti lapan gelas setiap hari akan melancarkan sistem pencernaan. Ia dapat menghindarkan dari mendapat sembelit malah pembakaran kalori juga akan berjalan dengan efisien.

4. Melambatkan proses pertumbuhan zat yang menyebabkan kanser
Air suam bukan saja melambatkan pertumbuhan zat penyebab kanser malah ia juga dapat membantu mencegah penyakit hati dan ginjal.

5. Perawatan kecantikan
Kekurangan pengambilan air suam menyebabkan tubuh menghadapi kesulitan untuk menyerap air, sekaligus mengakibatkan kulit kering dan berkedut.

6. Tubuh lebih segar dan sihat
Khasiat air suam bukan sekadar untuk membersihkan tubuh saja tapi juga sebagai zat yang sangat diperlukan tubuh. Kita mungkin dapat bertahan bila tidak makan beberapa hari namun tidak mungkin dapat bertahan jika tidak minum air. Ini kerana air merupakan bahagian terbesar dalam komposisi tubuh manusia.

7. Menyihatkan jantung
Air suam juga diyakini dapat menyembuhkan penyakit jantung. Bahkan pada saat ini juga sudah banyak perubatan altenatif yang memanfaatkan penggunaan air suam.

8. Ubat kepada penyakit strok
Air suam tidak hanya digunakan untuk mengubati berbagai penyakit kulit, namun sangat efektif untuk mengubati penyakit lumpuh. Ini kerana air dapat membantu memperkuatkan kembali otot-otot dan ligamen serta melancarkan sistem peredaran darah dan sistem pernafasan.

Kredit: Blog Sedetik waktu....Secuit masa....
 

Ulasan:

Sebagai perawat yang merawat pelbagai masalah kesihatan saya amat menyarankan pengamalan minum air suam kerana ianya sangat bagus untuk kesihatan. Selain daripada kelebihan di atas terdapat kelebihan lain yang saya dapati amat bagus untuk pesakit-pesakit yang saya rawat iaitu:

  1. Masalah tulang belakang bengkok atau Skoliosis, sakit pinggang dan sakit belakang
    Dengan mengamalkan minum air suam, masalah tulang belakang dan pinggang dapat dikurangkan kerana mereka yang mengamalkan minum air sejuk mengakibatkan tulang menjadi sangat keras dan sukar untuk dirawat. Oleh itu saya mencari jalan alternatif dengan menggunakan teknik tuaman pada masalah tersebut.
  2. Masalah sakit lutut
    Ramai orang muda mengalami masalah ACL akibat kecederaan sukan malah ada yang sudah membuat pembedahan. Tetapi tahukah anda bagi menjaga lutut untuk jangka masa panjang adalah dengan mengamalkan air suam? Fikirkanlah dan elakkan mengamalkan minum air sejuk atau ais walau dari peti sejuk.
  3. Masalah sakit-sakit badan, lenguh dan banyak angin
    Untuk mengelak dari sakit-sakit badan, lenguh dan banyak angin, anda perlulah mengamalkan minum air suam sebanyak 8 gelas setiap hari bagi memperkuatkan badan anda dalam melawan sebarang unsur yang menyebabkan penyakit. Kalau nak makan tu makanlah berpada-pada tetapi amat bahaya jika mengamalkan minum air sejuk atau ais.
- See more at: http://www.rawatanalternatif4u.com/2013/05/kelebihan-minum-air-suam.html#sthash.93FzqdAi.dpuf
Semua sedia maklum kebaikan minum air suam. Berikut saya sertakan kebaikan meminum air suam:

1. Menguruskan badan
Berita baik bagi mereka yang sedang. Air suam tidak mengandungi kalori, gula ataupun lemak dan ini ternyata mampu mengurangkan berat badan kita.

2. Meningkatkan kesuburan
Air suam dapat menghasilkan hormon testosteron pada kaum Adam serta hormon estrogen pada kaum Hawa.

3. Melancarkan sistem pencernaan
Minum air suam dalam kuantiti lapan gelas setiap hari akan melancarkan sistem pencernaan. Ia dapat menghindarkan dari mendapat sembelit malah pembakaran kalori juga akan berjalan dengan efisien.

4. Melambatkan proses pertumbuhan zat yang menyebabkan kanser
Air suam bukan saja melambatkan pertumbuhan zat penyebab kanser malah ia juga dapat membantu mencegah penyakit hati dan ginjal.

5. Perawatan kecantikan
Kekurangan pengambilan air suam menyebabkan tubuh menghadapi kesulitan untuk menyerap air, sekaligus mengakibatkan kulit kering dan berkedut.

6. Tubuh lebih segar dan sihat
Khasiat air suam bukan sekadar untuk membersihkan tubuh saja tapi juga sebagai zat yang sangat diperlukan tubuh. Kita mungkin dapat bertahan bila tidak makan beberapa hari namun tidak mungkin dapat bertahan jika tidak minum air. Ini kerana air merupakan bahagian terbesar dalam komposisi tubuh manusia.

7. Menyihatkan jantung
Air suam juga diyakini dapat menyembuhkan penyakit jantung. Bahkan pada saat ini juga sudah banyak perubatan altenatif yang memanfaatkan penggunaan air suam.

8. Ubat kepada penyakit strok
Air suam tidak hanya digunakan untuk mengubati berbagai penyakit kulit, namun sangat efektif untuk mengubati penyakit lumpuh. Ini kerana air dapat membantu memperkuatkan kembali otot-otot dan ligamen serta melancarkan sistem peredaran darah dan sistem pernafasan.

Kredit: Blog Sedetik waktu....Secuit masa....
 

Ulasan:

Sebagai perawat yang merawat pelbagai masalah kesihatan saya amat menyarankan pengamalan minum air suam kerana ianya sangat bagus untuk kesihatan. Selain daripada kelebihan di atas terdapat kelebihan lain yang saya dapati amat bagus untuk pesakit-pesakit yang saya rawat iaitu:

  1. Masalah tulang belakang bengkok atau Skoliosis, sakit pinggang dan sakit belakang
    Dengan mengamalkan minum air suam, masalah tulang belakang dan pinggang dapat dikurangkan kerana mereka yang mengamalkan minum air sejuk mengakibatkan tulang menjadi sangat keras dan sukar untuk dirawat. Oleh itu saya mencari jalan alternatif dengan menggunakan teknik tuaman pada masalah tersebut.
  2. Masalah sakit lutut
    Ramai orang muda mengalami masalah ACL akibat kecederaan sukan malah ada yang sudah membuat pembedahan. Tetapi tahukah anda bagi menjaga lutut untuk jangka masa panjang adalah dengan mengamalkan air suam? Fikirkanlah dan elakkan mengamalkan minum air sejuk atau ais walau dari peti sejuk.
  3. Masalah sakit-sakit badan, lenguh dan banyak angin
    Untuk mengelak dari sakit-sakit badan, lenguh dan banyak angin, anda perlulah mengamalkan minum air suam sebanyak 8 gelas setiap hari bagi memperkuatkan badan anda dalam melawan sebarang unsur yang menyebabkan penyakit. Kalau nak makan tu makanlah berpada-pada tetapi amat bahaya jika mengamalkan minum air sejuk atau ais.
- See more at: http://www.rawatanalternatif4u.com/2013/05/kelebihan-minum-air-suam.html#sthash.93FzqdAi.dpuf

11 comments:

  1. nice sharing... header tu cantik sangat...

    ReplyDelete
  2. maksudnye air kosong tu...air kosong sejuk la ye...hehe tapi sejuk2 la besh..

    ReplyDelete
  3. banyak betul khasiat air suam.. aiza tahu minum aje selama ni..

    ReplyDelete
  4. waaa..bagus nyer.....ph pada ni memang kena minum air suam lah...
    nak kurang kan muncit perot..hahhaha

    ReplyDelete
  5. Hehheee air suam juga buat awet muda. Ada pakcik kat kampung saya mmg nampak jauh muda dari umur dia, cergas dan sihat jer. Petua nya tu la, minum air suam, jangan jangan jangan ais katanya.

    ReplyDelete
  6. info yang bagus tq

    isi tabung university of London


    http://www.noormalashahar.com

    ReplyDelete
  7. no 1 & 5.. ramai y nk n hhabis.. lps ni amalkn air suam

    ReplyDelete
  8. aku kdg2 lau g makan kt luar
    sllu order air suam
    tp tulah xtaulah air suam diorg cam mn
    air panas + air paip je ke allahualam kan

    ReplyDelete
  9. yup betul tu T !

    ReplyDelete
  10. hamboi kau wantie...dan dan cari termos... ekekeke....

    ReplyDelete
  11. hehe...akak ni mmg badan gemuk air...gemuk lemak...jenoh ler.

    ReplyDelete