Tuesday, December 17, 2013

Ada Macam Perangai Ibu Tak?

menurut kata kata abang aku, dia ckap aku le adik yg senang sangat nak jaga
tak bantah..ngikut cakap dan tak banyak kerenah
sebab tu la dorang tak pernah pun pukul aku masa kecik kecik dodulu ni
dah besar gini pun tak de la dorang nak pukul kan..kan...

Kalau balik umah Mak aku best la Aleesya sebab Mak aku ramai cucu perempuan.
Allah bayar balik kot, dulu ramai anak lelaki
bila dah ada cucu Allah ramaikan cucu perempuan..

See.. Aleesya ni membuli je kerjanya
hahaha...tu la buat perangai sangat
kan ke dah kena curi snap aksi ganazzz tu..

Kazen dia tu ngalah je ngan dia..lagi org mengalah lagi le syok
dah mcm boleh pilih pilih je nak buli siapa
maklumlah kat umah buli abang je..
kat kampung ramai....

hish... perangai ibu ke gini masa kecik kecik dulu?
mana la tau, ada bakat terpendam ibu yang tak terserlah
sekarang dah turun ke kamu..hahahaha...

dah penat membuli, dia buli tok dia la pulak.
habis sepahkan pinggan mangkuk 
siap wat lontar cakera lagi senduk nasi tu..


Malam tu tido lambat.. esoknya dah kul 10.00 baru jaga
tu pun sebab Tok yang kejutkan, nak sangat cucnya tengok aksi dia bagi ayam makan

Mak aku ketawa kekek kekek ko, bila Aleesya tetiba ckp
"Ayam.... mai shat.."
hahaha.. mcm la ayam tu boleh di panggil gitu je kan..
alahai cucu Tok.



Note: Dah start balik si Naiim dibuli.adei...

*** Aku bahagia bersama cahayamu..
      terangilah aku selamanya.

      

12 comments:

  1. sama la irfan tu..
    blk kg sonok
    sbb ramai duk layan dia..

    ReplyDelete
  2. hehe.. kami lak mak ramai anak pompuan. bila dapat cucu.. ramai laki lak..
    aleesya kuat ngusik yer.. ikut ibu la tu..

    ReplyDelete
  3. kak.. kite sama la kak..
    kuarga saya sendiri ramai lelaki, bila bercucu.. cucu pempuan lagi ramai dari cucu lelaki

    ReplyDelete
  4. kihkih...lawak lah Aleesya panggil ayam tu...abag naiim rela kot dibuli oleh adik kesayangan...hehe

    ReplyDelete
  5. ganas2 pun maintan comey aje dier... KA dulu2 pun cam jantan juga ganas semacam bila masuk umur anak dara semua berubah sekelip mata hehehe

    ReplyDelete
  6. Ank dara saya plak suka buli abang no2 die. Abang long garang sikit so x bleh buli

    ReplyDelete
  7. ke mn tumpahnya kuah kalau tak ke nasi ye kak? hehehe

    ReplyDelete
  8. lucu aleesya ni.. hihi.. nasib baik sepupu dia redha je kena buli.. hehe..

    ReplyDelete