Monday, December 16, 2013

Ntah hape hape- Pencetus Umah

Nak join majlis ilmu secara langsung memang tak sempat la
kami cuma ambil pendekatan lepak kat depan TV
tonton je rancangan ilmiah..
sambil eratkan hubungan, hilangkan penat dapat juga menambahkan ilmu.

As you all know asal habis je seorang pencetus umah, mesti ada soalan
aku tak ingat la episod bila, tapi dalam minggu lepas  la jugak
boleh pulak salah seorang isteri pencetus umah tu bertanyakan soalan.
dah le soalan yang rasanya tak sesuai kot di kongsi bersama seluruh rakyat malaysia.
ok, soalannya berbunyi begini
"abang, andai ain pergi dulu, adakah abang akan meratapi pemergian ain atau 
mencari pengganti yang lain"?
huh.. soalan ntah hape hape la kan..
My hubby pun cakap, soalan ni langsung tak membantu si suami.

Aku pulak cakap, soalan gini orang tanya dalam kelambu je
ni bukan rncangan nak declare cinta or ikrar kasih sayang
balik umah tanya la puas puas.

Sian pencetus umah tu, jawab jugaklah even aku rasa tak perlupun dia jawab
as husband and wife memasing dah faham
memasing dah tahu apa yang di cari di dunia dan di akhirat kan.
Actually, aku ngan hubby tak pernah pun nak tanya soalan gini
sebab masing masing ada perasaan sayang tu
bagi aku senang je, andai kata aku dah tiada
tak payahlah nak meratapi sampai meroyan bagai..
kalau rasa boleh bersendirian carry on.. kalau tak boleh cari je la pengganti.

Aku senang je, kalau masa bersama memang la tak kasi cari pengganti kan
tapi kalau dah aku pun tak de, wat pe nak tamak
cinta dan sayang bukannya bergantung pada jasad, yang pentingnya hati
even dah ada pengganti kiriman doa tu adalah penyambung kasih.

mungkin lain orang lain caranya, aku tak nafikan.


Note: eh boleh pulak si Aizat tu tanya nape janggut ustaz lebih lebat dari janggut dia... hahahah kelakor



** Apakah bahagia ini berpanjangan..
     mungkinkah terusanku akan gersang semula..
    Oh Sang Mentari.....
    

8 comments:

  1. oooo... masa tu ka...
    nureen terlepas la...
    masa buka dan tgk dr rita rudaini ngan izat ja tanya soklan..
    yg lain x dan... mmm

    ReplyDelete
  2. Mmg x wajar nk ask story camtu..aq suka tgk tanyalah ustaz pg2 tu..dpt gk ilmu pg2 smbil bsiap..tp now anak daea aq giler katun daaa...

    Uits..gersang apa plak dh! Ekekke

    ReplyDelete
  3. kelakar betul soalan tu kak.. hehe.. aiza tak dapat tengok rancangan tu sebab di rumah aiza tiada astro..

    ReplyDelete
  4. betul ..ntah apa soalan .
    kalo masa hidup mmg tak terlintas nak cari pengganti.
    tapi kalo dah mati ..sukati lah kan
    ada rezeki kita jumpa disyurga .

    ReplyDelete
  5. ak suka gk tgk pencetus ummah ni..
    layan laki bini..hehe

    ReplyDelete
  6. macam2lah manusia ni..

    ReplyDelete
  7. agk nyer org yg tanya tu ms tu dia tgh period kot hehehehe

    ReplyDelete