Thursday, February 7, 2013

Selatan Mexico- kanak kanak 9 tahun melahirkan anak

Aduh .. semakin  hari semakin mencabar kita yang bergelar ibu bapa ni
Nak tanya? Dimanakah anak korang yang berusia  8-9 tahun .
tentu ramai yg jawab di sekolah bukan..
gambar sekadar hiasan
sungguh menggejutkan bila terbaca news
Budak umur 9 tahun di selatan Mexico telah selamat melahirkan anak
secara pembedahan.
Bayi tersebut berat 2.7kg. 

Tak dapat aku nak gambarkan, tat kala budak berusia 8 tahun itu
sedang mengandungkan bayinya.
8 tahunnnnnnnnn... seusia anakku si Amirul.
see.. berat baby tu 2.7kg. Sama berat dengan Aleesya ketika aku melahirkannya

gambar sekadar hiasan

Di fahamkan bahawa bapa kepada bayi tersebut berusia 17 tahun
Dan remaja lelaki tersebut telah melarikan diri
Remaja lelaki tersebut di cari bagi menentukan sama ada ini adalah kes rogol
atau kes kekejaman seks.

kalau kat Malaysia, gadis bawah umur di kira kes rogol lah kan
tapi, mcm mana pulak ye kes ni
sebab bapa kepada bayi tersebut juga bawah umur..


Berapa beza umur korang dengan Mak korang?
mesti 20 tahun lebih kan..kan.. (majority la)
Bayangkan beza umur baby tu dengan ibunya cuma 8 Tahun


Note: Tak Percaya.. kena percaya sebab ianya kisah benar.

14 comments:

  1. wah muda sangat... saya 9 thn dok main tali skipping lagi..

    ReplyDelete
  2. mcm2 hal dunia zaman skang ni kan. kalau kat malaysia, tu dah kira kes rogol tu.

    ReplyDelete
  3. hendak tak percaya yah tapi sudah terbukti,saye hanya bisa katakan "SUBHANALLOH ",,,,

    ReplyDelete
  4. pelik la..budak semuda tu da leh ngandung ke?...mcm tak caya jer..

    ReplyDelete
  5. Banyak sangat perkara pelik zaman skang kan.

    ReplyDelete
  6. mmg sgt2 muda, sbb tu czar kot, x reti lg mcm mana nk meneran kan

    ReplyDelete
  7. Tengah sibuk bermain lg tp dah terpaksa bwak perut...xleh nk byang mcmna

    ReplyDelete
  8. huhu..jagalah anak2 kite sebaik2nya..risau2..

    ReplyDelete
  9. cepat besar budak 8thn tu...dh dtg haid ke?? mm

    Kat malaysia ni pun kan dh ada perkahwinan umur 14 ngan umur 17...budak2 lagi tp mak pak dh izin bg kawen siap buat kenduri besar lagi.

    Bkn pe...utk budak lelaki ok sebab dorang lelaki. Tp utk yg pempuan ni kawen awal sian ler. Zaman ni bkn mcm zaman mak2 dan nenek kita dulu takde teknologi..skang ni dunia tanpa sempadan.

    Kot budak lelaki tu dh masuk universiti..terjumpa lak awek lain...yg pempuan ni tengah belajar amek spm lagi ni..mcm mana?? kot dh beranak pulak umur 15-16 thn tu...leh ke gi sekolah lagi, leh ke nk tanggung tanggungjawab sebagai isteri, ibu...

    Ntah laa..tapi tu lah...bila pikir2 balik...tu semua jodoh lah. Kes terpencil aje ni..

    ReplyDelete